آموزش ریاضی نوین = new mathedu

" هر کس هندسه نمی داند وارد نشود." 

 کتیبه ی ورودی آکادمی افلاطون

ریاضیات محض باسبک وروش خاصی که در تجزیه و تحلیل قضیه ها و حکم ها واستنتاج دارد چارچوبی منطقی بین تعریف ها،اصل ها، مفروضات وحکم ها برقرارمی سازد واین امکان را به وجود می آورد که ذهن وفکر ، قوی تر وخلاق تر شوند.

هندسه با دقت منطقی وقدرت استدلال های قیاسیش ، علاوه بر تقویت قوه ی تفکر، موجب می گرددتا بتوانیم درست را از نادرست تشخیص دهیم ومسیر حرکت خود را در زمینه های مختلف کار و زندگی،صنعت ودانش بهتر بشناسیم وکارها را بر اساس نظم و منطقی صحیح پایه گذاری کنیم زیرا جهان بر اساس نظم آفریده شده است،آن چنان نظمی که بشرتا کنون فقط گوشه هایی از آن را توانسته است کشف نماید و قوانین حاکم برآن زوایا را روشن سازد.

نیوتن در پایان عمر خویش می گوید:" نمی دانم به چه صورتی ممکن است در نظر جهانیان جلوه گر شوم اما به نظر خودم چنین می آید که همانند کودک خردسالی هستم که در ساحل دریا به بازی مشغولم و گاه و بیگاه سنگ ریزه ای صاف تر از سنگهای دیگر یا صدفی زیباتر از صدف های دیگر به دست می آورم. در حالی که اقیانوس عظیم حقیقت در مقابل من گسترده است و مرا برآن آگاهی نیست."

هندسه منشأ عمده ی ثروت و باروری مکاشفه است که به نوبه ی خود نیروی آفرینش ریاضیات  می باشد.

بسیاری از ریاضیدانان در قا لب طرح های هندسی فکر می کنند حتی زمانی که سازمان تحلیلی پیچیده ای ارائه شود که هیچ اثر و نشانه ی هندسی نداشته باشد. بسیاری از ریاضیدانان و دانشمندان که به کشفیات بزرگی نائل شده اند و نظریه های آنان تحولی در جهان علم به وجود آورده است  از اثری که هندسه در آغاز کار بر ذهن و اندیشه ی آنان داشته و باعث شکوفایی استعدادها و پیشرفت کارشان گردیده است ، به خوبی یاد کرده اند.

در آغاز قرن نوزدهم با کارهای گاوس،یانوش بویویی ولباچفسکی هندسه از زیر سلطه ی تفکر اقلیدسی آزاد شد و زمینه برای حضور موثر آن در عرصه های مختلف علوم بیش از پیش مهیا شد که از بارز ترین آن ها استفاده ی وسیع از هندسه ی بیضوی  و هندسه ی اعداد در نظریه ی نسبیت انشتین و نقش محوری هندسه ی دیفرانسیل و هندسه ی منیفلد  در فیزیک نظری جدید می باشند.

یوهان کپلر ریاضی دان و منجم بزرگ قرن هفدهم در باره ی جایگاه ریاضیات در شناخت جهان هستی می گوید:"تمامی کوشش های علمی در دنیا باید صرف شناخت قوانین طبیعت شود که خداوند آن ها را به زبان ریاضی بر ما آشکار می نماید."
برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:, توسط امیر
  راهکارهی مناسب برای کاهش اُفت تحصیلی

1. اعتقاد به (دانایی) و ضروورت دانش اندوزی:


توانا بود هر که دانا بود                                    زدانش دل پیر برنا بود (فردوسی)


درخت تو گر بار دانش بگیرد                        به زیر آوری چرخ نیلوفری را (ناصر خسرو)


2.داشتن هدف برنامه ریزی کردن در راهنتای  رسیدن به هدف و تلاش برای رسیدن به اهداف
داشتن هدف به دانش آموز انگیزه می دهد و به حرکت ها و تلاش های او جهت مشخصی می دهد.

3. داشتن طرح و نقشه در امر مطالعه و تحصیل ((برنامه ریزی))
در هر پایه ی تحصیلی یکی از ضروریات موفقیت تحصیلی است
برنامه ریزی تحصیلی یعنی داشتن برنامه ی روزانه ماهیانه و سالیانه برای مطالعه و یادگیری پدران و مادران باید برای فرزندان دانش اموز خود برنامه ای بنویسندو با مشورت با فرزندان خویش برنامه ای را برای انجام کارهی زیر تنظیم کنند:

1.تعیین ساعت خواب

2.وقت نظافت و انجام عبادت

3. اوقات صبحانه نهار و شام

4 . ساعات حضور در ندرسه و ایام مربوطه

5. تعیین ساعاتی برای انجام تکالیف درسی و مطالعاتی

6. ساعات گذراندن اوقات فراغت روزانه و هفتگی باید مشخص شود.



 
4. آشنا نبودن دانش آموزان با اصول و روش های صحیح  مطالعه و ساعات و شرایط فیزیکی مناسب رای مطالعه. در این زمینه مطالعه ی کتاب ((در آمدی بر آسیب شناسی مطالعه)) تالیف (محست ایمانی))

برای مشاهده کامل این پست به ادامه مطلب بروید .


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 بهمن 1389برچسب:, توسط امیر
صفحه قبل 1 صفحه بعد
قالب وبلاگ